Martens Tweewielers beschikt over een professionele werkplaats met 9 werkstations. Hier streven onze technische specialisten er naar om de reparatie van uw fiets vakkundig en zo snel mogelijk uit te voeren. Ons streven is altijd de eerstvolgende werkdag mits de onderdelen die nodig mochten zijn voorradig zijn. In het zomerseizoen kan het voor komen dat u door grote drukte iets langer moet wachten op een reparatie.
LET OP
E-Bike:
Martens Tweewielers repareert alleen elektrische fietsen van de merken waar wij dealer van zijn en waar wij kennis van hebben genomen doormiddel van cursussen:
Sparta, Koga, Batavus, Gazelle, Cortina, Cannondale, Cube en Levit.
Sportief/Stadsfietsen:
Wij repareren geen fietsen die niet via de vakhandel verkocht worden, zoals fietsen van het merk Canyon, VanMoof etc.
Wij zullen kort uitleggen waarom niet, wij van Martens Tweewielers zijn van mening, wie de fiets verkoopt ook in moet staan voor de reparatie en het onderhoud van hun verkochte producten. Ook kan de vakhandel met fysieke winkel hun verdien model niet waarborgen door enkel een fiets te mogen repareren.
Onderdelen:
Als u elders onderdelen besteld en deze door ons wil laten monteren of uw fiets wil laten afstellen dan kunnen we u niet helpen.
Dit omdat ons verdienmodel dan niet klopt. Ook is het repareren van deze fietsen lastig omdat de onderhoudshistorie van de fiets vaak niet bekend is bij ons.
Enkele voorbeelden van onze werkplaats uurtarieven voor een aantal reparaties (excl. materiaal):
Het uurtarief is |
€ 50 ,- per uur |
Plakkenbinnenband voor/achter |
€ 10,- |
Het Arbeidsloon van vervangen van binnenband/buitenband voor/achter
Met uitvalnaaf: |
€ 12,50 |
Met trommelrem/rollerbrake |
€ 15- |
Met wieldemontage (E-bikes) |
€ 30,- |
Kinderfiets achterwiel |
€ 20,- |
Voorwiel Gazelle innergy |
€ 22,50 |
Ketting smeren/spannen |
€ 2,50 |
Wiel vlechten |
€ 70,- |
Wanneer u bij Martens Tweewielers een fiets voor of achterzitje, fietscomputer, fietstas en/of fietsmand aanschaft, monteren wij indien gewenst uw aankoop direct GRATIS voor u op uw fiets.
Martens Tweewielers is erkend reparateur van Lefty, Fox, Rock Shox en Manitou verende vorken. Ons gediplomeerd personeel demonteert in geval van reparatie de voorvork, stelt een diagnose op en biedt u een passende offerte aan voor de uit te voeren reparatie.
Martens Tweewielers biedt de mogelijkheid om de 100 uur servicebeurt van uw Lefty Hybrid 2.0 voorvork uit te laten voeren in onze eigen werkplaats.
Het grootste voordeel voor u is, dat in tegenstelling tot voorheen, uw Lefty niet langer meer opgestuurd hoeft te worden naar fabrikant Cannondale. Omdat wij het jammer vinden dat onze klanten daardoor vaak hun fiets een weekend moeten missen, heeft ons technisch personeel een opleiding gehad zodat wij voortaan bevoegd zijn om onderhoud aan deze verende voorvork van Cannondale uit te voeren. De Lefty onderhoudsbeurt bestaat o.a. uit het vervangen van de seals in de Lefty en tevens de naaldlagers spoelen en hier de smering van verversen. Ook wordt de vork gelijk gereset en terug op druk gezet.
Deze beurt word door Cannondale aanbevolen na 100 uur fietsplezier (+/- 2.000 km).
Deze beurt kunnen wij uitvoeren voor slechts € 125,- en zorgt ervoor dat uw voorvork weer klaar is voor uren rijplezier en u verzekert van een goede werking.
De nieuwste Lefty van Cannondale is de Lefty Ocho.
Deze is opnieuw verbeterd en nog lichter dan zijn voorgangers.
Voor het onderhoud hiervan zijn er ook wijzigingen aangebracht, namelijk het volgende:
- Is de Lefty Ocho 100 uur oud en is deze nog niet bij Cannondale geweest voor een Grease update, kunnen wij deze net als de Hybrid 2.0 zelf onderhouden. Aangeraden wordt wel om deze naar Cannondale in te sturen om direct een Grease update uit te voeren.
- Is de Lefty Ocho 200 uur oud, moet deze naar Cannondale ingestuurd worden voor onderhoud.
De Lefty Ocho was bij de jongste modellen gesmeerd met olie zoals de Lefty Hybrid 2.0.
Deze bleek bij veel Lefty Ocho's te gaan zweten/lekken op de binnenpoot.
Ze zijn deze bij de laatste modellen gaan smeren met vet, waardoor ook de service interval verlengd is van 100 uur naar 200 uur.
Nadeel is wel dat de Ocho altijd moet worden ingestuurd naar Cannondale voor onderhoud, aangezien de vork compleet uit elkaar moet om te reinigen en smeren.
Volgende prijslijst is gebaseerd op geen bijkomende kosten zoals slijtage aan demper, binnenpoot en dergelijke.
100 uur beurt Lefty Ocho, zonder in en uit de fiets bouwen: € 181,50
100 uur beurt Lefty Ocho, met in en uit de fiets bouwen: € 229,-
200 uur beurt Lefty Ocho, zonder in en uit de fiets bouwen: € 302,50
200 uur beurt Lefty Ocho, met in en uit de fiets bouwen: € 350,-
Maandag | Gesloten | |
Dinsdag | 9.00 - 12.00 en 13.00 - 18.00 | |
Woensdag | 9.00 - 12.00 en 13.00 - 18.00 | |
Donderdag | 9.00 - 12.00 en 13.00 - 20.30 | |
Vrijdag | 9.00 - 12.00 en 13.00 - 18.00 | |
Zaterdag | 9.00 - 16.00 | |
Zondag | Gesloten |